woensdag 29 januari 2014

We

1e Generatie

-... raken getergd door dit boek. Daarvoorbiedt het een heleboel aanleidingen tegelijk. Dat Aristoteles ons ernstig in de problemen heeft gebracht door de betrekking tussen ons en onze omgeving als scheiding te typeren, wisten we al wel. (bron 91)
- ... zaten avond aan avond in een café in Lourdes. Ik, een pelgrim op de heilige Weg naar Rome, die nog vele dagen van mijn zoektocht naar mijn Gave te gaan had. Zij, Brida O'Fern, die een gedeeldte van deze weg beheerde (bron 81)
- ... zijn zo blij dat je ons creatieve boek hebt opgepakt en er doorheen bladert. Op deze pagina's zie je onze huizen vol zelfgemaakte en tweedehands spullen en laten we je zien hoe je die zelf ook kunt maken. (bron 60)


2 opmerkingen:

  1. Ik was op zoek naar de begintekst van het boek 'Gods, Guns and Rock'n'roll' van de zanger Ted Nugent, maar er was bij bol.com geen inkijkexemplaar. Toen ben ik maar gaan zoeken op Ted en kwam vervolgens uit bij een boek van Dottie Angel. Het kan soms raar gaan in het leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. "We raken getergd door dit boek", zo begint een boek van Irene van Lippe Biesterveld. Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik heb het idee dat de gemiddelde woordenschat van de gemiddelde mens aan het dalen is. Ik doe daar volgens mij ook zeker aan mij. Ik merk ook dat ik eigenlijk zo'n woord als 'tergen' niet actief gebruik, niet verbaal, maar ook niet in schrift.

    Sinds ik beduidend minder blog, en ik bovendien ook vaak nogal moe ben, wordt het er ook niet beter op met mijn woordenschat. Gaan mensen nog wel de juiste gevoelens en connotaties ontwikkelen bij bepaalde woorden?

    BeantwoordenVerwijderen